I brought artist Kolor Fall to see Assisi with me, he looks like the Silver Surfer's beefier, brighter brother, he also has a better sense of humour. If you haven't seen Kolor's 'hands on' art, go over to his sim/studio and see/hear the new Lashes of Earth installation... among the magical elements, there are free 'drawable' earrings to be had. Must be worn to be believed.
The inworld Assisi build can be credited to, among others, quozar Winx, Sarg Bjornson, Whinge Languish and Oliver Wombat. There's a little Youtube machinima about the build also. I wanted to know how SL Assisi came about, so I talked to Simone Brunozzi...
Simone Brunozzi: I was born and grew up at Assisi and I've always been in love with the idea of love and brotherhood as expressed by St Francis, even though I consider myself an agnostic. I felt that SL would be a good way to bring Assisi to the many people who have never seen it in person. This is not a 'take' on Assisi, it was my intention to make something as close to reality as possible. There were a lot of technical difficulties to overcome: first of all, we had to keep the whole build to under 15000 prims, the presence at one time or another of as many as 90 people, and the fact we were trying to re-create a huge and irregular building complex. It took five people five months to put the whole thing together. We included a HUD in the build because, obviously, SL is open 24/7 and we can't always be present to give people the tour. My favourite part of the build? I'd have to say the upper Basilica. From both an artistic and architectural point of view, it's a masterpiece without equal.
At $L300 the HUD is way too expensive for my travel budget but if you are thinking of investing in it, you can get a preview by going to the Assisi blog. The sim may seem slightly underused; Simone told me he has no events planned - but he's a busy man, working as an 'evangelist' for Amazon in Luxembourg - a job he got through an inworld job fair, no less! Getting the job couldn't have been easier or less serendipitous. If you can read Italian or are willing to brave the hilarity of the translator, go and check out the adventure of his life clicking here.
Sembra quasi superfluo parlare con te di Assisi, una delle città più belle d'Italia, località di pace, di arte, di fede, di turismo. RL Assisi è San Francesco, è tradizione, è speranza, ma anche metaversalmente evoluta... il sindaco Claudio Ricci, si è fatto un ufficio e un avatar in SL - mi dicono una riproduzione fedelissimo della sua persona - per poter meglio communicare con i cittadini della sua città. Anche Assisi SL si può definire un monumento venerabile, esiste nel metaverso dal 2007... una sopravvivenza notevole. L'edificio virtuale è di un gruppo di collaboratori tra i quali quozar Winx, Sarg Bjornson, Whinge Languish e Oliver Wombat. Troverai qui una Youtube machinima francescana... ho chiesto a Simone Brunozzi l'owner di SL Assisi, quali erano le motivazioni dietro questo bellissmo build.
Simone Brunozzi: Sono nato e cresciuto ad Assisi e sono sempre stato innamorato delle idee di pace e fratellanza di San Francesco, nonostante mi consideri tuttora un agnostico. Ho pensato che SL potesse essere un modo per far conoscere Assisi alle tante persone che non l'hanno mai vista dal vivo. Lo scopo della Basilica di San Francesco di Assisi in SL è proporre alle persone una rappresentazione realistica, non una interpretazione. Le sfide tecniche sono state molteplici: il numero di prim inferiore ai 15.000, la presenza in alcuni momenti di oltre 80-90 persone, la riproduzione fedele di un edificio molto irregolare e gigantesco. Cinque persone in gamba per cinque mesi, questo è stato il costo dell'operazione. Il HUD serve come una sorta di visita guidata interattiva, utile perchè SL viene usato 24 ore al giorno, e noi non potevamo rimanere online sempre, per questo motivo abbiamo pensato di creare un HUD. La mia parte preferita del build? Sicuramente la Basilica superiore, che dal punto di vista pittorico ed architettonico è un gioiello ineguagliabile.
No comments:
Post a Comment